tolong click untuk bagi saya jutawan

Tuesday 11 September 2012

SANJUNGAN EMAS

sujud syukur aku limpahkan kepada yang maha esa.kerana hanya engkau yang maha mengatahui.hanya dengan satu petermuan. terjalin suatu ikatan yang tersangat kukuh.aku tidak menyangka seorang pensyarah yang aku sanjung sanjungkan akhirnya menberi aku suatu makna yang besar di dalam pertemuan.

bermula dengan kami berkongsi minat yang sama. menulis blog.bicaranya cukup menbuat aku terpegun.tingkah lakunya cukup menbuatkan aku beri seperbuh penhormatan.

aku tidak menyaka bahawa dengan satu pertemuan ini kami akhirnya menbawa satu sejarah besar dalam hidupku. Ya ALLAH. aku bersyukur. kerana engkau telah temukan aku dengannya. aku tidak penah jemu.tidak juga penah mengeluh. bicaranya seperti api yang menbakar semangatku.. dia adalah MISS ASMIDAR ALIAS. seorang penyarah kejuruteraan awam. aku tidak penah menyangka bahawa dia dapat merealisasikan impianku.impian yang selama ini hanya terbuku di sejenak jiwa.. jujur aku takot lontarkan pandangan itu. kerana aku tahu. ia bukanlah sesuatu yang mudah. bukanlah seperti bercakap dengan kanak-kanak. ingin memupuk keyakinan dalam bicara aku kepada semua presiden yang siap dengan hujahnya bukanlah senang bagi aku.

tetapi miss telah menbakar semngatku. menberi aku sedikit ruang.akhirnya apa yang aku inginkan ini tercapai. menbuat satu gabungan semua kelab untuk mengadakan susatu aktiviti amal yang tidak menberi sebarang keuntungan pribadi bukanlah mudah. tetapi dorongan dan hujah yang mantap dari miss menbuatkan aku yakin. aku yakin bahawa aku di pihak yang benar. menbuatkan aku yakin bahawa aku perlu teruskan. menbuatkan aku yakin bahawa masih ramai yang menanti keringat yang terbuku ini.

penat dan lelah bukanlah halangan bagi miss. beliau siap sedia kemana sahaja bersamaku. duit juga selalu dilaburkan untuk mengisi alas perutku.aku bersyukur. kerana seorang manusia yang hebat ini sudi menbantu aku. sudi melebarkan jalan untuk aku mara ke depan. sudi melontarkan pandangan. tidak pula mengeluh dengan tetangan.

bukan hanya setakat disitu.selepas semua aktiviti berahir dia masih tidak meninggalkan aku sendiri. dihadiakan pula satu buku cerpen. ya ALLAH hanya engkau yang mengerti perasaanku. aku mencari sekian lama cerpen tulisan tanganya. aku menanti dengan penuh harapan. dan akhirnya miss menberi buku cerpennya. aku tersangat gembira.ia bukanlah sekadar cerpen biasa. ia juga bukanlah suatu bahan bacaan yang hanya untuk mengisi masa lapang. cerpen ini terkandung seribu semangat.cerpen ini umpama ubat dikala kita kewalahan. ya allah aku sangat kagumi beliau. ingin saja aku mengankatnya menjadi satu perhubungan yang lebih erat.

LAGI.bukan hanya disitu.beliau seornag penyarat yang sangat memikirkan masa depan pelajarnya. memikirkan pelbagai cara agar kami dapat menpraktikan apa yang kami belajar. beliau cuba mengukuhkan apa yang diajar. ya aku akui. tidak senang dan mungkin hanya miss seornag sahaja yang punya kekuatan itu.

aku sangat kagumi beliau.kerna itu aku menulis blog ini. bukan meminta supaya dia menbaca blog aku.aku hanya ingin menberitahu dunia bahawa aku sangat menyanjungi beliau.ingin sahaja aku menberi pingat keikhlasan kepadanya. kerana bagiku hanya dia yang layak.

aku berharap akan ku jumpe lebih ramai manusia berjiwa hebat ini. lebih ramai mereka yang punya semangat ini. lebih ramai yang akan ku sanjung selepas ini

No comments:

Post a Comment