tolong click untuk bagi saya jutawan

Wednesday 24 April 2013

air laut dan pasir

sebut sahaja mengenai laut. pasti sudah terbayang ombak bukan. sebut sahaja pantai pasti terbayang pasir juga!!!!. memang itu lumrah. memang disitu kita mengarang memori indah.disitu ku nobatkan puisi puisi inda. disitu terletak seribu makna .

hari ini saya cuba simpulkan perkara yang lebih kecil dan lagi bermakna untuk semua. mungkin kamu tidak sedar atau kamu abaikan perkara yang kecil ini. mungkin nikmat pantai lebih anda rasai dari mengenal makna si laut dan pasir.

air laut.... pasir.... kau umpama irama dan melodi. tida satu tiada juga maknanya. sedar atau tidak pasir yang halus itu telah menampung air laut yang bergitu berat beribu ribu tahun lamanya.. tapi apa balas si air laut???? menangkis.. menyepak.. menengdang dari segala arah agar pasir terus mara ke daratan. agar ia semakin mendalam.

tapi apa kata si pasir. " aku disini memang dilumrah melindungmu dari terhapus ditelan bumi". masih memaafkan. masih disitu. setiap posisi yang dicampak pasti akan dicurahkan bakti untukmu air laut. bahangnya tidak cukup. ombak lagi mahu menerpa.

si pasir hanya menjawab tiada apa, sebabmu aku di mulut " sejenis kerang" disini aku dinobat dengan gelaran yang lebih ANGKUH "mutiara". disini bersinar bakti lontaran dan cacian itu.

No comments:

Post a Comment