tolong click untuk bagi saya jutawan

Tuesday 7 February 2012

PENGALAMAN ITU MAHAL

2.1.2012......bagy pelajar uitm.. tuhh tarikh kesedihan....tuhh juga tarikh kemalasan.. sebab cuti dahh habiss.. dahh seminggu cuti kot...... rase malas nak balik belajar.....aku pon same.. mals sngat... tapii aku tersedar status aku sebagai student perlu kugalas... yee berat...... sangat berat status tuh!!!!....tapii....aku dahh galas.. x kan nak menyerahkan...

ok2.. banyak kan aku melalut.. x strt agy bercerita...... cam niee.....2.1.2012 tuhh aku kene balik kat u.. walau haty niee memang TAK NAK!!!.... tengok awan mendung jee....hujan dahh berenti dahh.... slam2 ngan mak n ayah.. dahh cek dahh kete... kawan aku pon dahh sampai.. kul 2.30 aku pon bertolaklah...

aaku bawa kete cam biasalah jee.. xdalah laju pon.... pas masuk jalan jengka.. aku dahh target.. jab lagy ada jaln kecik kat kuala sentol.. tau jalan tih terok.. so slow kan lahh kete.. then dalam tungu menuinggu sampai ke jalan tuh.. time coner.. then tengah2 coner tuhh tetiber pertukaran jalan.... ohh tuhanku.... aku x sedar.. aku x perasan.....kete dahh loss control... .. aku cube ahh gax kawal.. then aku tengok kat depan aku dah ade gaung dalam.. depan aku ada pulak tiang lampu.....


subhanallah.. aku buntu.. aku keliru.. aku x tahu nak wat ape dahh.....ade dua nyawa anugerah ALLAH aku tengah galas niee.... salah jee langkah aku.. aku akn ragut nyawa kurniaan nie....xpe2.. aku dahh decided yang aku kene coner kuat seket..... tapii kete aku tinggi.. macam mane niee...... xpe2..aku nekat.. tuh keputusan aku...aku tau  kete akan terbalik.. aku tau padah juga keputusan aku niee. tapi tuhh je yang terbaik.. GAUNG KE TERBALIK.... TIANG LAMPU KE TERBALIK!!!!.. yess 2 lawan satu.. aku pilih satu.......

bismillah.....ALLAHHUAKBAT.....YARAHMAN....ok2 aku pon coner lah.. x sampai 1saat... kete aku dah berpusing.. then teka2 ape terjadi...... terbalik lahh... berpusing tiga kali....dalam kete tuhh senyap jee.. xde satu suara pon berbunyi.... dalam hati aku.. maafkan aku ya ALLAH...aku gagal jaga kurniannmu ini....dalam perjuangan untuk berlajar.. dalam perjuanagn kejar cita2 aku.... ade sedikit halangn....aku kalah..

then after kete dahh berhenti.. aku cari kawan aku... aku tengok kiri aku.. hah!!!!! xde.. mane2... mane kawan aku......apekah dahh terpelanting.......aku cube buka talipinggang kete yang aku pakai.. tertibe susah sangat nak buka..... bismillah.. ya allah kau maha pengasih.. bantulah hambamu ini..... tertibe aku berjaya buka... nak try buka pintu... seme pintu dah x lehh buke... seme dahh terhimpik dengan tanah2.....aku nampak tingkap.. subhanallah....kau bantu aku.. kau masih munculkan jalan keluar untuk aku..

aku pun keluar.. aku tengok depan aku hutan jee...monolog dalam hati aku.. ya allah kau dahh amik nyawaku rupenye...tertibe aku tengok kawan aku ade.. nuhhhh jauh disna....ok2.. dia selamat....aku pon cube lah ke sana... sakit nie hanya allah yang tahu....

sampai kat kawan aku.. aku tengok kete aku dahh ade kat dalam longkang.. patotlah xlehh nak buke.. seme pintu dahh terhimpik!!!!....

NI LAH KEADAAN KETE AKU...KIRI DAN KANAN TERHIMPIK DEK TANAH



pandanagn dari kanan n tempat aku keluar

pandangan dari atas
pintu belakang yang masih tidak dibuka

xpe2... yang penring kawan aku selamat.. yang penting aku masih bernyawa......aku takot nak mak aku x dapat time kerpergiannku jeee....lepas satu jam je mak aku sampai... di xde marah aku...xdew tanya pon pasal kete... die berlarii peluk aku.. peluk sekuat kuatnye....mungkin die engat aku dahh xdew kot.... die bisik kat aku... mak x kisah seme harta mak hilang.. mak x kisah kite hidop susah.. mak kisah kalu mak kehilangan anak2.... jantung dan nyawa niee untuk anak2 jee... hilang soraang...x bernyawalah mak!!!!....aku pon tahan je lah air mate niee.. malu sebab ade kawan2 nak nagis...

pastuh oarang lain x berhenti2 tanya.. macam mane xcident... cuai yee.. itu lah ini lah..... mak x cakap ape2 pon... malam tuh mak cakap kat aku..... harta niee kite pinjam jee. jike dah memang x layak untuk kite allah akan amik balik harta yang dipinjam niee.... kite dahh cube sedaya upaya.. tujuan kite pon yang satu. mencari keredoaan .. menyahut seruan islam untuk menimbal ilmu.....jangn salahkan takdir. jagn salahkan diri dan jagn salahkan jalan.. seme tuhh ujian allah jee..

dalam cite yang panjang tuh.. aku nak cite pengalaman aku jee.. pengalamn serperti diberi peluang kedua..... ye badan aku dah berparot.. penuh parot2.. tapii xpee. tuhh bukti jihat untuk aku berlajar.. yee dahh banyak kali aku cakap...NAK BERJAYA NIEE BUKAN SENAG KAN....

SEME CERMIN DAH HANCUR

KESAN DARI KETE TERBALIK
KETE AKU DAHH JADI SENGEK..

No comments:

Post a Comment